Phone calls in Spanish – Hablar por teléfono en español

For many students this is something hard to do in Spanish, even though they have a good level of Spanish. Talking on the phone requires having a good listening comprehension, because not listening directly and not watching the person you are talking you may create difficulties to your comprehension. Other problem may be the use of certain expressions that are very specific for telephone conversations.

Here are some useful expressions to talk on the telephone:

Talking to someone at a company:

         Telefónica, Buenos días. ¿En qué puedo ayudarlo?

         Buenos días. Quisiera hablar con el Sr. Vazquez, por favor.

         El Sr. Vazquez tiene la línea ocupada. ¿Desea esperar en línea? ¿O prefiere llamar más tarde?

         Si, lo espero.

         Muy bien.

         Sr. El Sr. Vazquez ya cortó. Le comunico. ¿De parte de quien?

         Habla el Sr. González de Telecom.

         Un momento por favor.

-¿Hola?

– ¿Sr. Vazquez?

– Si.

-Buenos días, soy el Sr. Gonzalez de Telecom. Lo llamo porque….

 

 

An informal call to a house:

         ¿Hola?

         Hola. ¿Con la familia González?

         Si. ¿Con quien quiere hablar?

         ¿Está María?

         Si. ¿De parte de quien?

         De Juana.

         Ya la llamo.

 

Expressions:

¿Cómo es tu teléfono? / ¿Me decís tu teléfono?

Mi número de teléfono es … – My phone number is …

Asking after someone

– Buenos días, mi nombre es … llamo de la empresa … Desearía hablar con el Sr./ la Sra. …

Good morning, my name is … I’m calling from … (company) I would like to speak with Mr. / Mrs. …

– Hola. ¿Está María?

– ¿Puedo hablar con María, por favor?

– ¿De parte de quién, por favor? – May I ask who’s calling?

– ¿Quién habla?


– Un momento, por favor. – A moment, please.
– No cuelgue, espere un momento, por favor. – Hold on a second, please.

– Le paso. – I’ll put you through.

– Te paso.

– Le han pasado mal. – You have the wrong extensión/ number.

-Está equivocado.

– Discúlpeme, me he equivocado de número. – I’m sorry, I dialed the wrong number.

 Someone is not available

– Lo siento, pero en este momento está reunido(-a).
– I’m sorry, but he’s/she’s in a meeting right now.
– En este momento está hablando por la otra línea. – He’s/She’s on another call right now.

-Disculpe, pero en este momento está ocupado/a. I´m sorry, but he/she is busy.

– Disculpá, pero se está bañando. ¿Podrías llamar más tarde?

– Gracias, volveré a llamar. – Thank you, I´ll call back later.

-Gracias, lo/la llamo más tarde.
– ¿Cuándo cree que podré hablar con él/ella? – When will I be able to talk to him/her?

 

 Leaving a message

– ¿Desea dejar algún mensaje? – Would you like to leave a message?
– ¿Le importaría darle un mensaje? – Would you mind giving him/her a message?
– ¿Podría decirle que me llame cuando llegue? – Would you tell him/her to call me when he/she gets back?
– ¿Podría avisarle que he llamado? – Would you tell him/her I called?

 

Leave a comment

Filed under Learning Material

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s